28. november 2023

KU Lighthouse søger praktikant

UCPH Lighthouse

Brænder du for at bruge din faglighed og kreativitet i praksis til at formidle om et spændende iværksættermiljø? Så er du måske vores nye kommunikationspraktikant i Københavns Universitets Innovationscenter.

Vi søger en skarp og selvstændig praktikant med masser af drive, som har lyst til at analysere, planlægge og gennemføre strategiske kommunikationsopgaver med innovation og iværksætteri som omdrejningspunkt.

Missionen for Københavns Universitets nye innovationscenter, KU Lighthouse, er at understøtte studerende og forskere i at løse verdens udfordringer, ved at skabe et iværksættermiljø i verdensklasse! Din opgave bliver at fortælle de 37.500 studerende på Københavns Universitet om netop det.

Hos os bliver du del af et lille, ambitiøst team med højt til loftet, stærkt sammenhold og masser af iværksætterånd. Vi tror på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og at de bedste resultater skabes i fællesskab. Du får en masse ansvar og indflydelse fra start, og du bliver en del af et inspirerende miljø.

Som praktikant hos os, vil du bl.a. få indsigt og praktisk erfaring med, at:

• Bidrage med faglig input til hvordan vi kan styrke vores strategiske kommunikation og markedsføring
  • Tilrettelægge og producere af SoMe content og kommunikationsmateriale
  • Markedsføre tilbud og events til studerende
  • Kortlægge kommunikationsbehov og eksekvere på dem
  • Mulighed for at præge egne arbejdsopgaver efter interesse og færdigheder

Vores drømmepraktikant er:

• Ved at uddanne sig inden for kommunikation, markedsføring eller lign.
  • Erfaring med at producere fængende og inspirerende videoer – eller mod på at lære det
  • Arbejder selvstændigt og opsøgende og tør byde ind med egne idéer, løsninger og holdninger
  • Har masser af god energi, drive og team spirit
  • Er up to date med de nyeste trends på diverse sociale medier, og ved hvad der slår igennem

Hvad kan vi tilbyde?

• Et praktikophold med start i februar i 3-6 måneder – periode og timeantal tilrettelægges efter reglerne på din uddannelse
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for at arbejde hjemme
  • Du får tildelt en mentor og vil løbende sparre med vores kommunikationsansvarlig, Thomas Ebdrup, som også står for din oplæring.

Lyder det som noget for dig?

Send os dit CV og motiveret ansøgning til lighthouse@ku.dk – enten på skrift eller på video senest 20/12-23. Der bliver løbende kaldt til samtale.

Læs mere om KU Lighthouse, og vores mission om at bidrage til at løse problemer i samfundet på vores hjemmeside.

Stilling: Praktikant

Løn: Ulønnet med erkendtlighed

Ansøgningsfrist: 20/12-2023

Arbejdssted: KU Lighthouse Tagensvej 16A, 2200 København N

Har du spørgsmål, kan du kontakte Thomas Ebdrup (29 72 76 85) om faglige spørgsmål og Petra (93 56 50 10) om rammer og arbejdsmiljø.