18. juni 2024

KU fejrer startups

De udvalgte startups på scenen til KU Festival drømmer alle om at bidrage til en bedre verden, og flere har allerede samlet et stærkt team, rejst kapital og er ved at have et produkt klart til markedet.

Startup’ene vil kurere tømmermænd hos folk med alkohol-intolerence, udvikle kvantemekanik, styrke frivillig sportsforeninger, forbedre dyrevelfærden hos grise og udvikle en platform til at rekruttere deltagere til kliniske forsøg.

Stort tillykke til Alcolase ApS der vandt prisen blandt årets startups på Københavns Universitet - University of Copenhagen. Du kan læse om virksomheden her: https://techsavvy.media/ugens-startup-i-asien-lider-540-millioner-af-den-samme-sygdom-nu-har-fire-danskere-muligvis-fundet-en-loesning/.

Virksomheden har allerede fået investering fra to kendte investorer, Christian (Chris) Bach og Jesper Lomborg Manigoff, og er på vej ind på markedet i Korea. Vi glæder os til at følge rejsen med at hjælpe millioner af mennesker med en kronisk sygdom⚡️

🏆 De fem startups på scenen var:
1. PROBE
2. Peer Performance