7. juni 2024

KU startup vinder Venture Cup

UCPH Lighthouse

Stort tillykke til BEATA Carbon Solutions, der lige har vundet Venture Cups nationale konkurrence for universitetsstartups.

Virksomheden forvandler PET-affald til et stabilt og fast CO2-bindemiddel, der både er skalerbar og miljøvenlig. Materialet er effektivt til CO2-opsamling fra røggas ved forhøjede temperaturer, som både håndterer plastforurening og reducerer atmosfærisk CO2 samtidig. Drømmen er, at produktet kan være med til at lave konkurrencedygtig CO2 fangst, der er afgørende for at løse klimakrisen. Og som BEATA selv sagde det i går: ”Vi løser et problem uden at skabe et andet”

Stort tillykke til Margarita Poderytė og Agata Ostrowska der samlet vandt 120.000 kr.

BEATA vandt foran en masse dygtige startups fra alle de danske universiteter, og vi glæder os til at følge den videre rejse. Virksomheden er pt. med i Lighthouse investorprogram, Lighthouse Launch, hvor de er ved at skærpe deres forretningsmodel med henblik på at tiltrække investorer. Programmet drives af Accelerace.

Du kan møde BEATA og en masse andre fede startups fra Københavns Universitet - University of Copenhagen til Lighthouse Launch Demo day og sommerfest i Lighthouse d. 20. juni.