Metoder til at undervise i innovation og entreprenørskab
Få hjælp til at undervise i innovation
I KU Lighthouse har vi samlet relevant information til undervisere bl.a. metoder, cases, læringsmål mv, som du kan læse om her på siden. Vi har også et team af innovationskonsulenter fordelt på alle fakulteter, som du kan tage fat i, hvis du er nysgerrig på, hvad vi tilbyder.
Kom i gang
Få en innovationskonsulent ud som gæsteforelæser, som afholder en workshop i forretningsudvikling. Workshoppen er ideel for kurser, som anvender caseundervisning. På 2-3 timer tager vi de studerende og deres case igennem de ni
grundsten i en forretningsmodel og giver dem en basal forretningsforståelse.
Overskrifter på workshops kan fx være
- Realiser din idé / introduktion til innovation og entreprenørskab
- Forretningsmodeller og finansiering
- Præsentationsteknik & storytelling i forhold til egne startups og innovative projekter.
Kurser som baserer sig på caseundervisning har mulighed for at benytte sig af KU Lighthouse' tilbud om pitchtræning.
En god pitch er alfa omega for ideens overlevelse – og derfor har vi tilknyttet en ekstern ekspert til at hjælpe de studerende med at træne basisfortællingen om deres idé. En pitchtræning varer cirka 3 timer.
Pitchtræning og pitchkonkurrence tilbydes normalt som en pakkeløsning. En til to uger efter pitchtræning afholdes
pitchkonkurrencen som faciliteres af en innovationskonsulent fra KU Lighthouse.
De studerende har 3 minutter til at pitche deres idé foran et dommerpanel bestående af bl.a. en innovationskonsulent fra KU Lighthouse. En pitchkonkurrence varer cirka 2 timer.